Compania americană Greenbrier România, care deține fabrica de vagoane de marfă din Arad, cu o istorie de 130 de ani, a anunțat că va închide activitatea acesteia, conform informațiilor prezentate de ZF. Decizia vine în contextul în care transportul feroviar de mărfuri este o prioritate a Uniunii Europene și reprezintă o oportunitate pentru România, odată cu aderarea la Schengen.
Statul român nu a intervenit pentru a asigura continuitatea fabricii de vagoane de marfă din Arad, deși aceasta are peste un secol de existență și angajează aproximativ 700 de persoane. Companiile de transport feroviar, atât de stat cât și private, au nevoie de vagoane noi, dar închiderea fabricii din Arad va duce la dependența mai mare de importuri, având în vedere că vârsta medie a vagoanelor din România depășește 30 de ani.
În contrast, statele puternice precum Marea Britanie intervin pentru a salva companiile strategice în situații de criză, așa cum se întâmplă în prezent cu British Steel. Decizia Greenbrier de a închide fabrica de la Arad și de a-și muta producția la Caracal și Drobeta-Turnu Severin a ridicat întrebarea de ce Ministerul Transporturilor nu a intervenit pentru a sprijini continuitatea acestei unități importante pentru transportul feroviar din România.
Citeste tot articolul
Sursa & Foto Credit- “alephnews.ro”
contact: medialux85@gmail.com
Notă pentru publicații: Știrile sunt preluate automat din feed-ul Google News si rescrise cu cuvintele noastre. După cum vedeți, este precizată sursa, creditul foto și linkul către articolul integral. Dacă doriți ca articolele dumneavoastră să nu mai fie preluate, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail de mai jos, și le vom întrerupe imediat.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com